این راه ادامه دارد...

18 بهمن 1392

مدتی بود که تمایل به نوشتن داشتیم، نوشتن در مورد پانوپیک، اتفاقات، دستاوردها، معرفی اعضا و یا هر چیزی که ممکنه با این برند نو پا مرتبط باشه به صورت یادداشت و هر چند وقت یکبار منتشر کنیم که اولین پست این وبلاگ هم به بهانه اتفاقات اخیر پانوپیک که برای ما خیلی مهم بود آماده شد.

چند ماه قبل وقتی موضوع تور مجازی دانشگاه صنعتی شریف برای اولین بار مطرح شد با حساب شلوغی و رفت آمد در خیابان های دانشگاه تجسم اینکه فقط مراحل عکاسی در کمتر از یک هفته انجام بشه دور از واقعیت بود و صحبت هفته ها پیش اومد ولی در عمل ثابت کردیم که سرعت عکاسی در شرایط خاص پانوپیک بیشتر از این حرف هاست. در فاز اول بیش از 100 عکس پانوراما به صورت HDR در وسعتی به بزرگی دانشگاه صنعتی شریف در کمتر از 6 ساعت که شامل خیابان های اصلی و فرعی، کوچه ها، ورودی دانشکده ها و دانشگاه بود ثبت کردیم! موضوع ساخت تصاویر پانورما و تولید کدهای XML تور هم مثل زمان عکاسی برای ما مهم بود، به خاطر همین موضوع در کمتر از 10 روز موفق به تولید تور مجازی دانشگاه صنعتی شریف بر اساس HTML5 شدیم که بعد از آزمون و خطایابی بر روی سرور دانشگاه صنعتی شریف به آدرس vtour.sharif.edu قرار گرفت. این نکته رو هم باید اضافه کنیم که با در نظر گرفتن تعداد بازدیدکنندگان تور و ترافیک در لحظه و پهنای باند مصرفی، سرور جداگانه ای توسط گروه ویونا (شرکت میزبان داده ویونا) تهیه و در دیتاسنتر دانشگاه نصب و تحویل شد تا پاسخگوی نیاز فنی بازدیدکنندگان باشه. به زودی در فاز های بعدی کار فضای داخلی ساختمان دانشکده ها و امکانات بیشتری به هسته تور اضافه میشه.


موضوع بعدی در مورد معرفی اعضای گروه، خب سعی می کنیم در هر پست حداقل یکی از بچه های پانوپیک رو معرفی کنیم. محمد رضا دومیری گنجی (Mohammad Reza Domiri Ganji) بیش از 5 سال که به صورت پانوراما و صنعتی عکاسی میکنه و روش های مختلفی رو آزمایش کرده و همیشه ایده های جالبی داشته. این دید هنری و خلاق محمد رضا باعث شده در همین مدت کوتاه افتخارات زیادی کسب کنه. از چاپ تصاویر گرفته شده توسط خودش در مجلات خارجی تا برنده شدن جوایز متعدد عکاسی ایرانی و خارجی که آخرین اون مسابقه Sony World Photography Awards توسط World Photography Organisation بود که در بخش پانوراما جز 10 عکس منتخب دنیا در سال 2014 شد. همینطور پست های متعددی در سایت مرجع 360Cities که تصاویر گرفته شده توسط محمد رضا رو معرفی میکنه تا افراد بیشتر از سرتاسر دنیا با اماکن تاریخی و مذهبی ایران آشنایی بیشتری پیدا کنن، کافیه فقط اسمش رو در این سایت جستجو کنید. محمد رضا قبل از شروع فعالیت گروه پانوپیک با اعضای گروه در زمینه های مختلف همکاری داشته و این موضوع باعث شده تا از لحظه پیدایش پانوپیک در کنار این گروه باشه و در حال حاضر تحت عنوان عکاس ارشد و کارشناس فنی در پانوپیک مشغول به کار باشه.


موضوع بعدی جشنواره وب ایران و حضور پانوپیک در این همایش هست. این جشنواره به صورت سالیانه برگزار میشه که مالکین سایت ها با مراجعه به پرتال جشنواره آدرس وب سایت خودشون رو ثبت می کنند تا بعد از مرحله رای گیری توسط کاربران شروع بشه. پانوپیک هم در بخش اطلاع رسانی و محتوایی شرکت کرده بود که دیروز در گروه عکاسی جز 5 سایت برتر امسال انتخاب شد. اگه تا این لحظه موفق به رای دادن نشدید کافیه روی تصویر زیر کلیک و یا نوار گوشه بالا سمت چپ سایت کلیک کنید تا با وارد کردن ایمیل آدرس رای خودتون رو ثبت کنید. فراموش نکنید که لینک تایید برای ایمیل آدرس شما ارسال میشه که با کلیک بر روی اون رای خودتون رو می تونید نهایی کنید.

توضیحات مختصری که در مورد برخی از رویدادها مهم که می خواستیم با شما به اشتراک بگذاریم. اینم خلاصه ای از لینک های مرتبط با فعالیت های چند سال اخیر پانوپیک. تازه شروع کردیم، این راه ادامه دارد...

آخرین مطالب وبلاگ

آخرین پروژه و فعالیت ها

درباره پانوپیک بیشتر بدانید

فعالیت اعضای گروه از سال 1384 آغاز شد و با توجه به موفقیت ها و تجارب کسب شده در زمینه ساخت و تولید تصاویر پانوراما و تور مجازی، در بهار سال 1392 تحت برند پانوپیک (Panopic) زیر مجموعه شرکت میزبان داده ویونا فعالیت خود را بهبود بخشید.

پس از سال ها برنامه ریزی و تمرین در شرایط سخت، برای اولین بار در جهان، تور مجازی قله دماوند توسط پانوپیک تقدیم جهانیان گردید.

ادامه مطلب

حمایت پانوپیک از موسسات خیریه

پروژه های بازدید مجازی موسسات خیریه مرتبط با سالمندان، کودکان سرطانی، کودکان بی سرپرست، بیماران خاص، معلولین ذهنی و... به رایگان انجام می شود.

جزئیات بیشتر